GÜNCEL

'Toplum Ruh Sağlığı Merkezi yeniden açılmalı'

Gaziantep Şizofreni Hastaları ve Yakınları Dayanışma Derneği, Yeşilsu’da düzenlediği basın açıklamasında Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nin yeniden açılması taleplerini bir kez daha yüksek sesle dile getirdi.

Gaziantep Şizofreni Hastaları ve Yakınları Dayanışma Derneği, Yeşilsu’da düzenlediği basın açıklamasında Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nin yeniden açılması taleplerini bir kez daha yüksek sesle dile getirdi.

Basın açıklamasını okuyan Gaziantep Şizofreni Hastaları ve Yakınları Dayanışma Derneği Başkanı Serpil Acıoğlu, ‘’Tarafımız, ruhsal engelliler ve yakınlarının onuru, hukuku, devletimizin tüzel kişiliğinin şahsiyeti, ülkemizin uluslararası itibarı, hukuk ve kamu yararıdır. Bu nedenle bizlere destek olan tüm değerli sivil toplum kuruluşlarımız ve siyasi partilerimiz adına Gaziantep Üniversitesi Toplum Ruh Sağlığı Merkezi bir an önce yeniden açılmalı’’ dedi.

Gaziantep Şizofreni Hastaları ve Yakınları Dayanışma Derneği öncülüğünde sivil toplum kuruluşlarının destekleriyle Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nin kapatılmasına yönelik basın açıklaması gerçekleştirildi. Basın açıklamasında merkezin yeniden açılması gerektiği vurgulandı.

Süreçle ilgili bakanlığa yanıltıcı bilgiler verilmiştir

19 Ocak’ta Toplum Ruh Sağlığı Merkezi’nin hukuka aykırı şekilde kapatıldığını ileri süren Acıoğlu, ‘’Engelliler Hakkında Kanun’da ifade edilen ruhsal engelliler, şizofreni ve bipolar hastalarıdır. TRSM’ler ruhsal engellilerin kanunda tanımlanan rehabilitasyon ve habilitasyon hizmetlerinden yararlandığı kuruluşlardır. Yani poliklinik değil; eğitim ve rehabilitasyon merkezleridir. TRSM’lerin hizmetlerini yürütmeleri açısından bölge ve kapasite sınırı vardır. Bu nedenle ilgili yönergede hizmet sonlanma şartı kişi temelli ifade edilmiştir. Mevcut hastalar açısından hizmet sonlanma şartı tamamlanmadan Sağlık Bakanlığı ruhsatnamesi aktifken hizmet durdurulmuş süreçle ilgili bakanlığa yanıltıcı bilgiler verilmiştir’’ şeklinde konuştu.

Ayrımcılık gerekçeli detaylı başvuru yaptık
İçişleri Bakanlığı, hem TRSM meselesi hem ruhsal engelliliğe dayalı ayrımcılık ve damgalama ile ilgili idari soruşturma taleplerini dikkate alarak tüm başvuruları incelediğini kaydeden Acıoğlu, ‘’İçişleri Bakanımız Mustafa Çiftçi’den randevu talebimiz kayda alınmıştır. Ayrıca; bu süreçle ilgili başkan olarak şahsımın can, hukuk ve onur güvenliği ile ilgili güvence talebimizi güncelledik. YÖK Başkanı Prof. Dr. Erol Özvar’ın randevu vermesini talep ettik. YÖK’ün incelemeleri devam ediyor ve randevu talebimiz kayda alınmıştır. Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’na engelliliğe dayalı ayrımcılık gerekçeli detaylı başvuru yaptık ve süreçle ilgili ek delilleri de ilettik’’ ifadelerini kullandı.

Acıoğlu, ‘’TRSM ruhsatnamesi aktifken hizmet durdurulduğu ve tadilat gerekçesi asılsız olduğu için ilgili kurumlardan mali inceleme ve yapı denetimi talep ettik. Tüm siyasi partilerimize, sivil toplum kuruluşlarımıza ve Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı başta olmak üzere ilgili bakanlık ve kurumlara yönelik çalışmalarımız kararlılıkla devam etmektedir’’ mesajını verdi.