Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Gaziantep Şubesi düzenlediği basın açıklamasında, Batman Şifa Bakım Merkezi'nde yaşananların tüm yönleriyle açığa çıkarılması çağrısında bulundu.
Sorumluların adalet önünde hesap vermesi gerekiyor
Basın açıklamasını okuyan Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası Gaziantep Şube Başkanı Yılmaz Sucu, ‘’Batman Şifa Bakım Merkezi'nde yaşananların tüm yönleriyle açığa çıkarılması, sorumluların adalet önünde hesap vermesi ve benzer olayların tekrar yaşanmaması için gerekli önlemlerin alınması zorunludur’’ dedi.
83 kişi gözaltına alınmış, 16 kişi tutuklanmış ve kuruma kayyum atanmıştır
Sucu, 3 Haziran tarihinde Batman Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Şifa Bakım Merkezi'ne yönelik gerçekleştirilen operasyon kapsamında 83 kişi gözaltına alınmış, 16 kişi tutuklanmış ve kuruma kayyum atanmıştır. Kurumda bakım hizmeti alan vatandaşlar farklı merkezlere yerleştirilmiştir. Kamuoyuna yansıyan iddialar; bakım ve koruma altında bulunan engelli ve bakıma muhtaç bireylerin işkence, kötü muamele, taciz ve ihmale maruz bırakıldığı yönündedir’’ dedi.
Ciddi ve yapısal bir soruna işaret etmektedir
Daha önce yapılan şikâyetlerin dikkate alınmadığı, olayların örtbas edilmeye çalışıldığı iddialarının sürecin vahametini artırdığını sözlerine ekleyen Sucu, ‘’Gizlilik kararının kısmen kalkmasının ardından ortaya çıkan bilgi ve görüntüler, soruşturmanın kapsamlı şekilde yürütülmesi gerektiğini göstermektedir. Ne yazık ki son yıllarda engelli ve yaşlı bakım hizmeti veren çeşitli kuruluşlarda benzer olaylar yaşanmıştır. Bu durum, yalnızca bireysel suçlarla açıklanamayacak kadar ciddi ve yapısal bir soruna işaret etmektedir’’ değerlendirmesinde bulundu.
Kamuoyunun gerçekleri öğrenme hakkını engellememelidir
Personel yetersizliğinin denetim eksikliklerinin, ağır çalışma koşullarının ve hizmetlerin giderek ticari bir anlayışla yürütülmesinin, bakım hizmetlerinin niteliğini olumsuz etkilediğini kaydeden Başkan Sucu, ‘’Yayın yasakları ve bilgi kısıtlamaları, kamuoyunun gerçekleri öğrenme hakkını engellememelidir. Türkiye'nin taraf olduğu Engelli Hakları Sözleşmesi, engelli bireylerin insan onuruna yakışır koşullarda yaşamalarını ve tüm haklardan eşit biçimde yararlanmalarını güvence altına almaktadır’’ şeklinde konuştu.
Engelli hakları örgütleri denetim süreçlerine dahil edilmeli
Sucu, ‘’Devletin bu yükümlülükleri eksiksiz yerine getirmesi gerekmektedir. Bu doğrultuda; Habersiz ve bağımsız denetimler artırılmalı, Şikâyet ve ihlal mekanizmaları şeffaf hale getirilmeli, ailelerin bakım süreçlerini takip edebileceği sistemler oluşturulmalı, personel sayısı ve niteliği güçlendirilmeli. Engelli hakları örgütleri denetim süreçlerine dahil edilmeli, insan hakları temelli, nitelikli ve erişilebilir bakım hizmetleri yaygınlaştırılmalıdır. Engelli bireylerin onurunu, güvenliğini ve haklarını korumak hepimizin sorumluluğudur’’ ifadelerini kullandı.