GÜNCEL

‘BiZiM GÖREViMiZ YAŞATMAK’

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, ‘Medya Buluşmaları’ kapsamında Gaziantep ve bölge illerden gelen süreli yayın sahipleriyle bir araya geldi.

Basın İlan Kurumu olarak

yaşatmak için elimizden

geleni yapacağız

Çay, “Yazılı basın bitecek’ gibi ifadeler kullanmayı çok doğru bulmuyorum. Gidişat ve veriler o noktayı gösterse de 100 yılı aşkın süredir yayım yapan gazetelerimiz var. Cumhuriyet öncesinde kurulmuş gazetelerle ilgili böyle bir yaklaşımda bulunulmasını doğru bulmuyorum. Bizim görevimiz yaşatmak. Basın İlan Kurumu olarak yaşatmak için elimizden geleni yapacağız’’ şeklinde konuştu.

Yerel medyanın sorunları

ve dijitalleşme süreçleri

gibi konular ele alındı

Ticaret Odası’nda gerçekleşen toplantıya Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Basın İlan Kurumu (BİK) Gaziantep Bölge Müdürü Arda Aşkın, Gaziantep, Şanlıurfa, Kahramanmaraş ve Kilis’ten gazete ve internet sitesi imtiyaz sahipleri ve medya çalışanları katıldı. Toplantıda medyanın sorunları ve dijitalleşme süreçleri gibi konular ele alındı.

Gazetelerin ve internet yayınlarının birleşmesine değinen Genel Müdür Çay, ‘’Gazete ve internet sitelerinin kendi arasındaki işbirliği sağlaması, çok kıymetli. Bu işbirliği sayesinde yerelde ortaya çıkabilecek manipülatif haberciliğinde önüne geçmiş oluyorsunuz’’ ifadelerini kullandı.

‘Basın İlan Kurumu olarak, gazetelerimizi yaşatmak için neler yapabiliriz konusunda çalışmalara devam edeceğiz’ diyen Çay, ‘’Gidişat baskılı gazetenin son bulması yönünde gelişirse, bu noktada yapılabilecek bir şey kalmayacaktır” açıklamasını yaptı.