Gaziantep Elektronikçiler Odası Başkanı Erdal Çapkur, ‘’Esnaf siftah yapmadan dükkan kapatıyor. Artık çarkımızı döndüremeyecek noktaya geldik. Maliyet artışlarının önüne geçilemiyor. Esnafının sesinin duyulması lazım, sorunların çözüm bulunması gerekiyor’’ dedi.
Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız
Ekonomik krizin sektörü olumsuz etkilemeye devam ettiğini ifade eden Çapkur, ‘’2026 yılına büyük umutlarla başlamıştık ancak ne yazık ki beklediğimiz gibi olmadı. Uzun zamandan beri süregelen ekonomik buhran 2026 yılında da derinleşerek sürdü. Dolayısıyla her sektör gibi bizim sektörümüzde üzerine düşeni fazlasıyla aldı. Ne yapacağımızı şaşırmış durumdayız’’ değerlendirmesini yaptı.
Gelir gider arasındaki makas kapanmayacak derecede açıldı
Her yılın bir önceki yıldan daha kötü geçtiğini sözlerine ekleyen Çapkur, ‘’Geçmiş yıllarda ‘Her yıl bir önceki yıldan kötü geçiyor’ derlerdi, ama bu söylem günümüzde değişti ve ‘Her gün bir önceki günden daha kötü geçiyor’ oldu. Gerçekten de öyle. Bırakın geçmiş yılları geçen haftalardaki satışımızı mumla arar hale geldik. Gelir gider arasındaki makas kapanmayacak derecede açıldı, açılmaya da devam ediyor. Gelirde herhangi bir artış söz konusu değilken giderin önüne geçilemiyor’’ ifadelerini kullandı.
Amacımız sadece evimize ekmek götürmek
Satışların yüzde 60’ın üzerinde düştüğünü vurgulayan Başkan Çapkur, ‘’Satışlarımız düştükçe düşüyor. Tabii durum böyle olunca giderlerimizi karşılamakta güçlük yaşıyoruz. Esnaf çarkını döndürmek için büyük bir çaba ve gayret gösteriyor lakin dayanma güçleri bir noktaya kadar. Kredi kartları patlama noktasına geldi. Siftahsız dükkan kapatan esnafımız var. Bizim amacımız sadece evimize ekmek götürmek, başka hiçbir derdimiz yok’’ şeklinde konuştu.
Esnafımızın hakkını sonuna kadar savunacağız
Kayıt dışı çalışmaya değinen Çapkur, ‘’Kayıt dışı çalışma her sektör gibi bizim de en büyük sorunlarımızdan birisi. Maliye ve oda kaydını sildirip kayıt dışı çalışanlar var. Ama oda olarak buna asla müsaade etmeyeceğiz. Yakın zamanda kayıt dışı mücadele seferberliği başlatacağız. Haksız rekabeti ortadan kaldıracağız. Odamıza kayıtlı esnafımızın hakkını sonuna kadar savunacağız. Bundan hiç kimsenin şüphesi olmasın’’ mesajını verdi.
Mesleki Eğitim Merkezleri ile koordineli şekilde çalışacağız
Ara eleman sorununun sürdüğünü kaydeden Gaziantep Elektronikçiler Odası Başkanı Erdal Çapkur, konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘’Ara eleman sektörümüzün kanayan yaralarından birisi. Bu sorunu çözmek için Mesleki Eğitim Merkezleri ile koordineli şekilde çalışacağız. Ayrıca ustalık belgesi olmayan esnaflarımız bulunuyor. Ustalık belgesi olmadığı için bu esnaflarımız çırak alamıyor. Dolayısıyla bu sorunu da çözüp, her esnafımızın yanın bir öğrenci vermeyi düşünüyoruz. Ustalık belgesinin alınması için ilgili kurum ve kuruluşlarla irtibata geçeceğiz. Esnafımız ve odamız için gece-gündüz demeden çalışmaya devam edeceğiz.’’





