Kültür turlarının yoğun olarak yapıldığı Gaziantep’te turistler, konaklama ve yeme-içme için Şanlıurfa ve Mardin’i tercih etmeye devam ediyor.
Bu durumu tam tersine çevirmeliyiz
TÜRSAB GAP BTK Başkanı İbrahim Halil Kılınç, ‘’Gaziantep kültür turunun en fazla yapıldığı illerden birisi. Ancak konaklama oranları çok düşük. Turistler yoğun bir şekilde günü birlik kentimize geliyorlar, geziyorlar ama konaklama ve yeme-içme için Şanlıurfa ve Mardin’e gidiyorlar. Yani şehrimiz halen bir geçiş güzergahı olarak kullanılıyor. Bu durumu tam tersine çevirmeliyiz’’ dedi.
Gaziantep bugüne kadar birçok medeniyete ev sahipliği yaptı
Gaziantep’in bugüne kadar birçok medeniyete ev sahipliği yaptığını ifade eden Kılınç, ‘’İpek Yolu üzerinde bulunan, kültürelden tarihine, hanlarından hamamlarına, müzelerinden Almacı ve Bakırcılar Çarşısı’na kadar çok zengin bir geçmişe sahip kentimiz, aynı zamanda bugüne kadar çeşitli uygarlıklara ev sahipliği yapması dolayısıyla çok önemli bir konuma yer almaktadır’’ ifadelerini kullandı.
Konaklatma konusunda çok zayıf kalıyoruz
Yaz sezonunun gelmesiyle kültür turlarına olan ilgilin arttığına dikkat çeken Kılınç, ‘’Kültür turlarının en yoğun yapıldığı iller; Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin ve Diyarbakır. Tabii bu kültür yolculuğu kentimizden başlıyor. Şu anda şehrimize yoğun bir şekilde turist geliyor, lakin konaklatma konusunda çok zayıf kalıyoruz. Gelen turistlerin yüzde 40’ı konaklıyor. Yüzde 60’lık kısım ise genellikle Şanlıurfa ve Mardin’i tercih ediyor. Bunların nedenlerine baktığımız ise karşımıza aynı sorunlar çıkıyor’’ değerlendirmesinde bulundu.
Yerli turistleri konaklatmanın sağlanması gerekiyor
Yerli turistleri konaklatmanın sağlanması gerektiğini dile getiren Kılınç, ‘’Geçmiş dönemlerde Gaziantep, turistleri konakladığı illerden biriydi. Muhakkak bir gece burada konaklar sonrasında diğer illere giderdi. Maalesef ki bu durum tam tersine döndü. Turistler konaklama ve yeme içme için şehrimizi değil de genellikle Şanlıurfa ve Mardin’e talep gösteriyorlar. Çünkü bu illerde konaklama ve yeme-içme bize göre biraz daha uygun. Ekonomik krizin olduğu bir dönemde yapılan her kuruş harcama turist için büyük önem taşıyor’’ şeklinde konuştu.
Yılsonuna kadar sektörün iyi noktaya geleceğini düşünüyoruz
Seyahat acentelerinin toparlanmaya başladığını kaydeden Kılınç, ‘’Ekonomik krizin en fazla etkilediği sektörlerin başında geliyoruz. 2026 yılına büyük umutlarla girmiştik ama şu ana kadar seyahat acentelerimiz umduğunu bulamadı. Her şeye rağmen mücadele etmekten asla vazgeçmediler. Ekonomik açıdan zorlandığımız günlerde acentelerimiz yavaş yavaş toparlanmaya ancak istediğimiz düzeyde değil. Yılsonuna kadar sektörün iyi noktaya geleceğini düşünüyoruz’’ mesajını verdi.