Milyonlarca emeklinin gözü-kulağı 3 temmuz tarihinde açıklanacak 6 aylık enflasyon rakamlarına çevrildi. Enflasyonun açıklanmasıyla birlikte emeklilerin yılın ikinci yarısından sonra alacağı zam oranı netlik kazanacak.

20 bin liranın alım gücü 14 bin liraya geriledi

Yılın ikinci yarısından sonra emekli maaşlarına yüzde 17-18 oranında zam yapılmasını beklediklerini sözlerine ekleyen Tüm İşçi Emeklileri Dul ve Yetimleri Derneği Gaziantep Şube Başkanı Ali Osman Özer, ‘’Bu zam oranı ise emeklinin yarasına merhem olmaz. Son yapılan zam oranı ile birlikte emekli maaşları 20 bin liraya çıkartıldı. Ancak enflasyon karşısında 20 bin liranın alım gücü 14 bin liraya geriledi’’ değerlendirmesinde bulundu.

Emekliler her sene büyük bir hüsran yaşıyorlar ve hayal kırıklığına uğruyorlar

Özer, ‘’Hiçbir dönem ve zamanda emeklilerinin talepleri ve istekleri yerine getirilmedi. Dolayısıyla emekliler her sene büyük bir hüsran yaşıyorlar ve hayal kırıklığına uğruyorlar. Yıllık enflasyonu tek haneli rakamlara indireceklerini söylüyorlar, ancak çift haneli rakamlardan aşağıya düşmüyor. Yüzde 30’un üzerinde bir enflasyonun olduğu ülkede maaşlarımıza ne kadar zam yaparlarsa yapsınlar, yaramıza merhem olmadığı gibi derdimize de çare olmaz’’ açıklamasını yaptı.

Bize zam değil, sadaka verecekler

Ülkemizde açlık sınırının 35 bin lirayı aştığını sözlerine ekleyen Özer, emeklilere seyyanen zam verilmesi çağrısını bir kez daha yineledi. ‘’Seyyanen zam verilmesinin yanı sıra İntibak Yasası’nın çıkartılmasını istiyoruz. Bu taleplerimizi göz ardı ediyorlar. O yüzden bize zam değil, sadaka verecekler, bunu da 3 temmuz tarihinde göreceğiz’’ dedi.

Çarşı-pazarda yaşadığımız enflasyon yüzde 60-70 civarında

Paranın alım gücünün düştüğüne dikkat çeken Başkan Özer, ‘’En büyük para birimimiz 200 TL. Bu paraya ne alabiliriz? Yani paranın alım gücü kalmadığı gibi enflasyonda yüzde 30’un altında değil, ama çarşı-pazarda yaşadığımız enflasyon yüzde 60-70 civarında. Tabi akaryakıta zam geldiğinde tükettiğimiz A’dan Z’ye tüm ürünler zamlanıyor’’ ifadelerine yer verdi.

İntibak Yasası, adaletin sağlanmasına faydası var

İntibak Yasası’na değinen Tüm İşçi Emeklileri Dul ve Yetimleri Derneği Gaziantep Şube Başkanı Ali Osman Özer, konuşmasını şöyle devam ettirdi: ‘’İntibak kelimesinin genel anlamı iyileştirmedir. Maaşlar iyileştikten sonra yapılan zamma zam deriz. 25-30 yıl önceki emekli olanlar ile yeni emekli olanlar arasında maaş konusunda çok bir fark yoktur. Adalet bunun neresinde? Şu anda bizler ne kadar maaş alacağımızı bilmiyoruz. İntibak Yasası, adaletin sağlanmasına faydası var.’’

Son verilere göre kentimizde 205 bin emekli bulunuyor

Her emeklinin cebinde 3 veya 5 adet kredi kartı bulunduğunu belirten Özer, ‘’Kredi kartının yaşama etkisini anladık. Çünkü bir kredi kartı olan geçinemez duruma geldi. 3-5 adet kredi kartı var ki aktar döndür yaparak yaşamını idame ettirmeye çalışıyor. İcralık emekli olmayan emekli sayısı çok azdır. Son verilere göre kentimizde 205 bin emekli bulunuyor. Bu emeklinin 5 bini hayatından memnun olduğunu geriye kalanların memnun olmadığını düşünüyoruz’’ diye konuştu.

Kaynak: Meral Kesenek