Türkiye’nin en büyük metropol şehirleri arasında yer alan Gaziantep’ten 2025 yılında 6 bin 829 kişi yurt dışına göç etti.
Yurt dışına giden sayısı gelenleri ikiye katladı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından açıklanan Uluslararası Göç İstatistiklerini açıkladı. Söz konusu istatistiklere göre Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nin lokomotif illerinden biri olan Gaziantep’in 2025 yılında verdiği göç sayısı aldığı göç sayısını geride bıraktı.
Binlerce kişi yurt dışını tercih etti
Söz konusu istatistiklere göre 2 milyon 222 bin 415 kişinin yaşamını sürdürdüğü Gaziantep’in 2025 yılına ait göç tablosunda enteresan bir tablo ile karşı karşılaştık. Göç tablosuna göre, kentte yaşayan binlerce kişinin yurt dışını tercih ettiği görüldü.
2025 yılında 6 bin 829 kişi yurt dışına göç etti
İstatistiklere göre 2025 yılında 2 bin 241’i erkek, bin 486’sı ise kadın olmak üzere toplamda 3 bin 727 kişi yurt dışından Gaziantep’e göç ederken, 4 bin 146’sı erkek, 2 bin 683’ü ise kadın olmak üzere toplamda 6 bin 829 kişi yurt dışına göç etti.
Göç eden erkek sayısı kadınlardan daha fazla
Gaziantep’ten göç edenlerin çoğunluğunu erkeklerin oluşturması dikkat çekti. Şehrimizden yurt dışına göç eden 6 bin 829 kişinin 4 bin 146’sını erkekler, 2 bin 683’ünü ise kadınlar oluşturdu. Kente göç edenlerin kadın-erkek sayılarına bakıldığında yine erkeklerin fazla olduğu göze çarpıyor. Şehre göç eden 3 bin 727 kişinin 2 bin 241’ini erkekler, bin 486’sını ise kadınlar oluşturdu.
Ayrıca Gaziantep’e göç edenlerin bin 970’i Türk vatandaşı, bin 757’si ise yabancı uyruklu olurken, yurt dışına göç edenlerin ise 5 bin 719’unu Türk vatandaşı, bin 110’unu ise yabancı uyruklular oluşturdu.





